Autor |
Text dotazu nebo odpovědi |
Majo12
|
|
Georgii
|
Přez Bregovo jsem jezdil než udělali most většinou jsem tam byl sám a do 10 min.odjel,ale horší můžou být železný vrata tam se někdy čeká,ale nic dramatického.To je ale zkušenost několik let stará.
|
Jarda Ostrava
|
Přes Železné vrata a Bregovo jsem jel minulý týden z Transalpiny do Vidinu na hotel. Na vratech jedno auto přede mnou a v Bregovu jsem je po obědě vzbudil. Ale asi 5 km před Bregovem opravují cestu, jede se tam krokem.
|
Majo12
|
Dik za info. Tie vrata uz kazdy den vecer sledujem a nie je to tak dramaticke. Hlavne bude ako bude vyzerat Vidin. Nechcel by som zazit minulorocne 4 hodiny,ale to bola sobota.
|
Sup3
|
Tak mi zitra take domu, ale my jedeme pres srbsko, zkusim vyjet rano kolem sedme, pres strezimirovici doufam ze to nebude pruser... Vsem preji hezkou dovolenou a stastny navrat domu A zase za rok....
|
VitoPO
|
Tak šťastnú cestu všetkým, my ešte vydržíme do piatku :) a potom to čaká aj nás. Zrejme to strihnem klasicky stredom a uvidím čo bude za Boitou na semafore. Nejak sa mi spodom nechce.
|
Majo12
|
VitoPO..... mne sa nechce vobec a nie ze ci vrchom alebo spodom !!!!!!!!!
|
Majo12
|
Sup3...navštivil si nakoniec v Kitene tu Patayiu a sač?
|
Včeliak
|
My sme sa vrátili v nedeľu ráno, okolo Boity cca o 3:00. Na semafore sme sa nezdržali, mali sme zelenú.
|
VitoPO
|
Kto by chcel vidieť ponorku aj z vnútra http://submarine-museum.bg/Vstupné celkom symbolické, zážitok veľký.
|
RomanS
|
Hlásím se z Primorska. Až nyní jsem se dostal k napsání cesty sem. Vyjížděli jsme minulý čtvrtek ve 2 hod ráno z Pardubic. V 10 hod hlásili dálniční přechod v Nadlac cca 30 min, starý stejně, tak jsme to vzali rovnou na Battonya.Tam průjezd bez čekání. V Aradu benzín za 7.81 ron. Přespani na začátku transfagarase v komplexu Albota. Počasí vyšlo, v pátek přejezd prusmyku, kolem 11 hodiny parkoviště poloprázdné. Parkovne 10 ron/hod. Následně přejezd do Bg. Silnice Ghimpati-Ruse stále bidna, přejezd v Giurgiu katastrofa. Celnice Ruse kolem 17.30 cekacka cca 20 min. Večer v Tarnovu. V sobotu návštěva zriceniny (vstupné rodina 25lv) a minibulharska (vstupné také 25lv). V neděli zastávka ve skanzenu Etar (vstupné rodina 9 lv), zastávka na Šipce a Buzludze. Tam jsme chvíli čekali až se mraky rozezenou, ale dočkali jsme se. Benzín v BG kolem 3.31lv. V Primorskau je jako vždy krásně, letos méně bulharů, lepší parkování. Ceny v obchodech cca o 10% vyšší, v restauracich cca o 25%. Oběd pro 4clennou rodinu kolem 60 - 70lv. Jídla poledni menu kolem 7 - 9lv (skoro v každé restauraci). Čekal jsem to horší. Moře 26 st., vzduch 29st.Jasno. Předpověď stále stejná. Ani pláže nejsou tak narvané jako vloni. Odjezd 14.8.
#
4. 8. 22 22:16
upravil: RomanS
|
Majo12
|
Pred pol hodinou sme dosli domov. Jazda 17hod.20min. a 1515km. Tak ako som sa tohto leta bal cesty tak vysla nad ocakavanie. V Montane som pozrel ako vyzera Vidin a dost zle. Kamiony policajti odstavovali postupne uz od Vratsy. 15kmpredVidinom na krajnici samy kamion. Bregovo druhy na rade. Za 5 min.som odchadzal. Ano,za colnicou robia cestu a boli tam 2 useky na semafor. Ale nakolko useky su kratke a nebolo tam ani nohy tak som to presiel na cervenu. Zelezne vrata na Srbskej strane 4 auta a na Rumunskej 3 auta. Dokopy zdrzanie 10 min. Cesta na Lugoj poloprazdna. Nie ako minuly rok v sobotu vlacik celu cestu. Pred Lugojom davaju novy asfalt a su tam 2 semafory. Tam som sa zdrzal asi 10 min.ale aut bolo malo. Stary Nadlac 12 aut a zdrzanie na colnici presne 10 min. Jedna rada....ak pojdete zo Sofie po dialnici na Boteovgrad a bude Vas waze odklanat pred tunelmi dole z dialnice ignorujte to a chodte po dialnici. Stavia sa tam,ale ziadne cakanie.A tiez cesta z Montani do Vidinu mna 2x odklanala,ale ja som to ignoroval a isiel som po ceste c.1 a OK. Tak to je vsetko.
|
RomanS
|
I v Ruse stály kamiony v kilometrovych a kilometrovych frontách až za město. Bylo i v Bg tv. Řidič říkal, že tam stojí už třetím dnem a zdaleka ještě nebyl na řadě. Osobní přepravu to však vůbec neovlivňuje.
|
Sup3
|
Majo 12 Pataya byla, ale sac ne.. Jsem na maso, takze spiz, a dobry jenom v patay casto reserve, takze jsme cekali, a gril master, ten na te ulici tak tam jsem si kupoval spiz a to mi nechutnalo, bylo to nahorkle, ale mistni to kupji, jsou na to zvykli.. Jinak cesta dobra, srezimirovici 18 minut, a backy vinogrady 45..takze cesta 1580km za necelych 17h vcetne prestavek, a jel jsem vse kapanek rychleji nez se smi... Vsem zde, dekuji za rady, tipy.. Diky vam rozumnym se vsechny rady a tipy co sem davate..
|
Majo12
|
Sup3....posledne 2 roky tam uz aj ja vzdy den skor zavolam a zarezervujem stol. Ale zas neni kam ponahlat a chvilka cakania nam nikdy nevadilo.
|
Roman.k
|
Ahoj přátelé,po roce bych se opět zapojil do diskuze a zeptal se na pár informací.V sobotu 13.7.večer vyrážíme směr Lozenec přes RO Vidin s přespáním ve Veliko Tarnovu.Chtěl bych prosím nějaké tipy na šnorchlování v oblasti od Černomorce po Rezovo.A pokud by měl někdo fajn tipy na restaurace v Lozenci budu rád.Loni byl Kiten a Obzor a spokojenost.Všem pěkné léto a super dovču.Manželka už se nemůže dočkat :škembe:²závislák.
|
Majo12
|
Roman.k..... to máš ešte čas na otázky,za ten rok než pojedeš sa toho ešte môže dosť zmeniť.
|
Anonymní
|
Majo on chcel napísať 13.8. aspoň myslím a ty to vieš tiež
|
Dendik
|
No nechcel som tu rozputat vášne ale chápem ak niekto kto absolvuje diaľnice v Maďarsku a Srbsku pravidelne dostane nervy na nepodlozene strašenie... Ja som písal skúsenosť, a tiež by som očakával REÁLNE postrehy k téme platenia pokút zo zahraničia.
|
Roman.k
|
Jo pánové napsal jsem špatné datum samozřejmě je to 13.8.
|
VitoPO
|
Hlásim sa z domu, včera doobeda sme vyrazili z Varny, pomotali sa po Ruse a za pol hodiny zaplatili za most a prešli do Rumunska. Potom na Vanatorii Mici celkom na pohodu, vidno že odtiaľ jazdí už veľa nákladnej dopravy, ale stačilo nájsť správne tempo a pohoda. Diaľnica do Pitesti plná a asi dvakrát to úplne zastalo bez zjavnej príčiny. Na zjazde v Pistesti zdržanie asi 20 minút, potom plynule a celkom svižne až na obchvat Calimanesti. Tam asfaltovali posledný úsek na priehrade pri OMV a zdržanie asi 10 minút. Vyzeralo to tak, že to do večera dokončia na komplet. Ďalej už žiadny semafor takže plynulo s jedným tankovaním pred Sibiu až domov. Hranice do Maďarska 5 minút a tri autá predomnou. Do postele som zaľahol o 3 ráno. Koniec hlásenia :)
|
Čečulák
|
Dnes Backi Breg ve 14 hodin smer od CR, aut nebylo mnoho, cca 15 od zavory, ale pecliva kontrola, takze 80 minut. Lustrace osob a aut.
|
Anonymní
|
Trochu se zpozdenim, ale prece. Z Primorska jsem odjizdel v sobotu 30.7. nekdy po obede. Ze Sofie jsem si odskocil nahoru na Vitosu, nic moc cesta a zdrzeni cca 2 hodiny. Par hezkych vyhledu na mesto, ale nestoji to takhle na skok za to. Chtelo by to na cely den na turu. Prejezd do Srbska ve Strezimirovci, prede mnou jedno auto, ale v protismeru fronta 1,3 km, coz bylo pri jednom okenku na nekolik hodin. Na Rastinu jsem prijel okolo 4.hodiny rano, takze spanek do 7, kdy otevreli. Za mnou bylo uz 10 aut. Madarsko a Slovensko po okreskach. Po 27,5h jsem byl doma. Je v tom tedy 5 nebo 6 hodin prestavek. Na prechodech jsem nestal, coz jsem hlavne chtel, ale jinak jsem casove nic neusetril. Petr A aby toho nebylo malo, dal jsem si to ted do BG jeste jednou, sam a na motorce, tentokrat pres Rumunsko. Jel jsem nonstop z kempu u Novych Mlynu, madarskymi okreskami do Battonye, kde bylo jedno auto, a dale uz klasiku Sibiu, Pitesti, Ruse, Varna. Nocni usek horami byla dost hruza, casto jsem videl hovno, ale pretrpel jsem to. Jinak je ta cesta dobra, momentalne asi nejlepsi, hlavne kdyz chci co nejrychleji k mori, tj. do Varny. Ranni Ruse skoro bez front. Motorky kupodivu za most neplati. Jestli me neco prekvapilo, tak nekvalitni madarske okresky druheho radu, po kterych sem z Bekescsaby do Battonye jel. To bylo 100 km jak na houpacim koni. A dale v Rumunsku maji jinou cenu na stojanech a jinou na cedulich, cca o 1 ron horsi. Ze by taky dotovana cena jen pro Rumuny, nevite nekdo?
|
Anonymní
|
Mimochodem dnes jsem v kempu Skorpilovci, kde je nejdelsi plaz v BG, a kupodivu velky, ale fakt velky kebab jen za 5,5lv. Cestou sem za odbockou z hlavni Varna-Burgas u silnice krasne broskve za pouhe 2lv. Coz v tech proflaklych letoviscich uz davno neni. Petr
|
gabi
|
Chodíme do BG aj z BG cez Srbsko už asi 11 x. Teraz by sme možno išli domov z Pomoria cez RO- pozrieť si krásy RO prírody- cez Transfaragašan, na Sibiu, kde by sme prespali. Viete mi poradiť najlepšiu cestu? So zápchami počítam, ale skôr aby nebola cesta samá jama.
|
Markus
|
VitoPo - ahoj chystáme sa do bg 19.8 to už by mali byť tie opravy ciest v okoli Boity asi ukončene ked vraviš , že ste nemali velké zdržania cestou cez rumunsko. Ináč tiež jazdime vždy takto už asi 11 rokov . Tento rok prvý krat zlaté piesky tak sme zvedavy . Všetkým prajeme príjemnu dovolenku a cesty na pohodu .
|
krebscz
|
Chtěl bych se zeptat těch, co jezdí přes Železná vrata. Myslíte tím jedničku u Kladova nebo ten spodnější u Negotinu?
|
VitoPO
|
@Markus:popravde ešte ráno pri nakladaní auta som nebol rozhodnutý ktorú trasu zvolím. Sledoval som aj príspevky v jednej FB skupine a tam tie hlásenia boli ako na hojdačke. Jeden prešiel za 10 minút, iný s pár hodinovým rozdielom tam odstál aj hodinu a viac. Navyše samotný fakt že sme išli domov tradične v piatok nevnášal veľa optimizmu. A pri zastávke a obede v Ruse som si povedal, že ideme stredom a keď niekde zkysneme, tak zkysneme a nebudem to riešiť. Okolo Boity nebol žiadny semafor, ani pri Talmaciu a nepochopil som ani kde vlastne mal byť. Prefrčali sme odtiaľ úplne plynule rovnako ako zvyšok cesty. Vyzerá to tak že rumuni proste makajú a to čo by u nás opravovali pol roka oni zvládajú podstatne rýchlejšie a kvalitnejšie, takže no stress a užite si aj cestu ako súčasť dovolenky.
|
Markus
|
VitoPo- vďaka za info . Kde vlastne ste boli v bg ? Pre nás je bg srdcovka ???? doteraz nim bolo prímorsko ale moja chce zmenu ???? ja by som neváhal opäť aj do primorska ale neva skusime zlaté piesky.
|
VitoPO
|
@Markus: nám je dobre vo Varne, na Zlaté Piesky vždy zájdeme večer prejsť sa po promenáde, zviezť sa vláčikom, nakúpiť somariny a vtedy je to fajn. Ale byť tam celý pobyt, to by som nedal. Bohužiaľ si ešte dobre pamätám aké boli predtým ako sa znich stalo to súčasné mravenisko a rovnako tak Slnečné pobrežie.
|
Anonymní
|
Zlaté písky jsem na jeden den zajel loni,ale být tam víc dní by mě nebavilo. Samý hotel a plno lidí. Varna není špatná,dá se projít i po městě u pláže obrovský park,taky je tam i mini muzeum námořnictva.Kdo by chtěl,tak v přístavu je i zábavní park.Obzor je dražší,ale městečko vypadá pěkně a pláže jsou taky pěkné.Lidí celkem dost.Primorsko je rozumná volba.Vše blízko, velké pláže.Velmi se mi líbilo i v Lozenci,ale na klidnější pláže to chce jet kousek vedle.Pro nás to je stejně o tom,že nejsme na jedné pláži celou dobu,ale popojíždíme skoro každý den na jiné.
|
vinhifi
|
Já jel vždy přes hlavní hráz vrat u kladova
|
gabi
|
Vie mi niekto poradiť dobré ubytovanie pred Transfagasanom?
|
Anonymní
|
Nějaké info z cesty. Vyrazil jsem v úterý 4:30 ráno do Srbska Backi breg na hranicích úplně sám a jen Srbům ukázat kufr auta.. za hranicemi kolem Bezdanu frézování vozovky, ale dá se to.. přes Srbsko doprava v pohodě, Turků jsem potkal minimálně. A na kamerách vypadala Kalotina také v pohodě. Takže jsem to risknul a nelituji. Celkem na Srbsko Bulharských hranicích zdržení 45 minut nějaká auta tam nakonec byla.. ale Strezimirovci by trvali s cestou rozhodně déle.. za hranicemi rekonstrukce vozovky, oproti loňsku o hodně delší omezení rychlosti, povrch občas tragický a kolona proti mně. No dalo se to.. celkový čas jízdy se zastávkami na pumpě, hranicemi, káva, svačina, protáhnutí (řídím sám) 19,5hodiny 1800 km.. uvidím jak domů za tři týdny...
|
Majo12
|
|
Majo12
|
gabi... my 2x a maximalna spokojnosť (ale býva to často obsadené)... Arefu...,,Casa Eden"
|
Čečulák
|
Pridam zde prispevek, ktery nekdo muze i povazovat mimo tema, ale vzhledem k rozsahu tohoto vlakna do toho jdu. Po X letech v BG, kdy postupem nase nadseni opadalo a dorazil nas posledni rok mnozstvim navstevniku a hlavne smula, kdy nam v mori plavaly zapachajici zelene blefky, jsme se rozhodli pro zmenu. Jsme v Recku a chtel bych zde pro lidi nahodit nezaujate porovnani, nikomu nemam ambice neco vnucovat. Jsem ve Stavrosu vedle Nea Vrasna. + nejsou zde tak casto bezohledni kuraci hulici druhemu primo pod nos + neni tady tak zahusteno, vsude normalne zaparkuje, jak ve meste, tak u plazi + more bez blaznu s pistalkama + absence velkych vln, coz nam vyhovuje + neni tedy naklizeno venku, ale nemusim chodit na plaz pres skladku + more teploucke, u brehu melke, nemusite se bat o deti - zcela jiste vyssi ceny - mentalita mistnich, na vse dost casu, tak to proste maji Zaverem bych to zhrnul, pokud mou prioritou je vyhradne cena dovolene, urcite je BG TOP. Zopakuji, ze toto nikomu nevnucuji, pouze jako po nekolik let se delim o poznatky, ktere jsem ziskal a posilam porovnani, tak jak to vnimam.
#
12. 8. 22 08:15
upravil: Čečulák
|
Hombre
|
RE: Čečulák Ani s těma cenama to nebude tak žhavé. AI, 60Euro na 5 dní, Stalida, Kréta, zaplaceno až na místě. Nechci se vás dotknout pánové, ale kdo z vás to má?
|
Anonymní
|
Shodou okolností jsme byly letos také v Řecku a to ve Vrasně( vedle Stavrosu) s tím klidným mořem to je nastřídačku. Když jsme přijeli 11.7 tak byly vlny asi 2 dny a to až přes 1m a pak moře bez vln další dny. Taky při těch vlnách byla horší voda. Nastal odliv a bez vln a moře křišťálové. Projeli jsme i Stavros,Asprovaltu a Olympiadu- tam je to dobré na šnorchlování a prohlídka Aristetolova rodiště.Ceny gyrosu 3,2-3,5 euro jen tak namátkou a jídla od 6-12euro. Tato oblast je fakt skoro bez lidí. Pláže krásně volné. Ubytování se dá sehnat u Zisise za 50euro apartmánpro 4 a domluvíte se česky. Nebo na větší apartmán Bohem haus za 60euro.
|
Majo12
|
Čečulák.... teraz Ti položím jednu otázku. Ale neuvažuj nad ňou a bezprostredne na ňu hned odpovedz. Kam pojdete na budúci rok k moru?
|
Čečulák
|
|
VitoPO
|
Jedna perlička: mám kamoša, ktorý býva vo Varne, office má pri pláži v Byale a na letnú dovolenku ide buď na Cyprus alebo na Thassos a tak to robí už roky. Na moju otázku že prečo mi povedal, že síce v služby na úplne inej úrovni aj keď to stojí viac. Mne sa na Thassose svojho času veľmi páčilo a vadili mi v podstate len dve veci. O dosť slanšie more a ježkovia, teda bez plaveckých okuliarov smola a furt pozerať pod nohy vo vode.
|
Anonymní
|
No ono to pomaly ale iste viac ani veľmi nestojí...
|
Anonymní
|
VitoPO: na Thassosu jsme byl předloni a záleží ve kterých místech jsi byl.Já objel celý ostrov ,vylezl i na Ypsarion a na severu a východě jsou písečné pláže např Skala Potamia ,Paradise beach a některé s bílým mramorovým pískem Vahti,Saliara. Na jihu se to střídá s kamennými plotnami a pískem ,na potápění je Aliky beach a na západě už je vyloženě skalnaté pobřeží a tam ty ježci jsou. Řecké pobřeží je mnohem větší a rozmanitější než Bulharské,ale je tam slanější voda. V Bulharsku je levněji a pěkný písek a vlny. Pokud můžu hodnotit,tak Bulharsko je spíše pro lidi co tráví nejvíce času na pláži a tím nechci nikoho urazit. V Řecku je více možností projíždět různé oblasti,pláže,je tam spousta Antických vykopávek a památek.Tím že má spoustu ostrovů,tak je zajímavější.Do Bulharska taky jezdím,ale jednou za čas.Už máme pobřeží projeté celé.Teď přijde na řadu vnitrozemí-hory po cestě na sever Řecka. Letos Rilský monastir a zážitek.
|
vinhifi
|
V Bulharsku jsem byl 15 x je to srdcovka ale po zkušenostech z Řecka budu jezdit sem. Jsem mezi prvním a druhým prstem Gerakini. Je to bez lidí. Pláž trochu horší než na Kavacite, moře klidně a teplé. Perfektní služby. Nevýhoda jsou troje hranice. Přeci jen je to dražší.
|
Čečulák
|
S timhle vyjadrenim naprosto souhlasim, jedine co mi tady prijde divne, ze i v krasnem modernim apartmanu neni mozne splachnout pouzity toaletni papir, to tedy se mi dost ekluje, ale tak to proste maji....
|
vinhifi
|
|
VitoPO
|
@Anonym čo písal mne, a ja si zase myslím, že keď ide človek niekam, hocikam autom si ten pobyt vie urobiť taký aký chce. Niekto ležať na pláži, niekto behať po pamiatkach a niekto ako ja s mojou rodinou si vždy urobíme mix podľa momentálnej nálady a chuti a je jedno či sme na Thassose alebo vo Varne.
|
RomanS
|
Tak jsme zase zpět doma. Z Primorska jsme odjížděli v neděli cca v 5 hod ráno jejich času. Trasa na Ruse-Bukurešť-Turnu (RO/H) a dál klasika po dálnici. V Ruse v 9 hodin, 3 řady aut cca po 20. Čekačka celých 60 minut. To jsem nečekal. 50% Turků. Bukurešť obchvat v pohodě. S tím novým obchvatem se mě zdá, že moc nespěchají. A pak to začalo. První nehoda hned v Pitesti, zdržení cca 35 minut. Kolona se táhla až do Ramnici, jeli jsme cca 40km/hod. Z Ramnici do Sibiu kupodivu dobré a průjezd hladký. Druhá nehoda na dálnici u Sebeše, další zdržení cca 15 min. Borec si to zřejmě docela dobře mastil, protoře prorazil středová svodidla, zřejmě smetl další auto v protisměru a skončil na poli. Před Temešvárem bouře, že jsem to v životě neviděl. Tmavá šedá hustá mlha, ze které padaly provazy vody. Viditelnost cca 5 metrů, dálnice se de fakto zastavila. To trvalo cca 15 minut. Na dálnici v mžiku cca 5-10cm vody. Modlil jsem se, aby nezačaly padat kroupy. To bychom byli v řiti. Naštěstí nepadaly. Přechod do H v Turnu, průjezd bez čekání. V neděli večer překvapivě malý provoz na H dálnicích, hlavně na M1. Dojezd do Pardubic v 1.30 našeho času. Ceny benzínu v BG i RO trochu taky klesly. V RO 8,09ron, ale ještě mě dali nějakou slevu (zřejmě nějaká dotace) proti ceně na stojanu. V BG cena kolem 3,2lv, ale viděl jsem v Burgasu i za 2,90. Celkově se dovolená opět vydařila, spokojenost. Tak zase za rok.
#
17. 8. 22 07:25
upravil: RomanS
|
vinhifi
|
Vcera v 5.00 hodinová čekacka 60 minut. V pondělí v 6.00 Evzoni 5 minut, v 8.00 Preševo 90 minut. 5 omezení u Paracinu. Vše středoevropský cas
|
Ladman
|
U toho Paračinu je to otřesný. Letos tolik kolon, litoval jsem, že jsem nejel přes Vršku Čuku. Turci už se na Strezimirovci docela naučili, takže tudy jsem jel naposled. Kalotina nepadá do úvahy, takže příští rok je volba jasná. Až bude hotová rychlostní silnice z Vidinu k Botevgradu, bude to rozhodně nejrychlejší a nejlepší volba.
|
vinhifi
|
Naučili se všichni na všechny. Nejsou to jen Turci co migrují ale hodně občanů bývalé Jugoslávie. Na cestě tam na Backi breg fronta až k Davodu. Na Rastine 400 m ale jen jedno.pracoviste a čekání 200 minut. To samé makedonské hranice. I já pojedu na Vidin, Sofii a Kulata. Jinak doporučuji navštívit Ohrid
#
17. 8. 22 18:25
upravil: vinhifi
|
vinhifi
|
Naučili se všichni na všechny. Nejsou to jen Turci co migrují ale hodně občanů bývalé Jugoslávie. Na cestě tam na Backi breg fronta až k Davodu. Na Rastine 400 m ale jen jedno.pracoviste a čekání 200 minut. To samé makedonské hranice. I já pojedu na Vidin, Sofii a Kulata. Jinak doporučuji navštívit Ohrid
#
17. 8. 22 18:28
upravil: vinhifi
|
Jarda Ostrava
|
V pondělí 15.8. jsme se ubytovali v Srbském Palici, návštěva Palicskych jezer a ráno jsem tankoval na Nis Petrol benzín za klasických 180 ŘSD a v 6:50 příjezd na Backi Vinohrady, fronta dle navigace 600 metrů, ale 2 hodiny čekání, byli tam místní Srbové a turbanisti a když jsem se dostal na čáru tak Srb jen razítko do pasu a ve vedlejší budce Maďar jen koukl do auta a mávl ať jedu. Ale ze dvou pruhů byl otevřen jen jeden a ve směru z Maďarska do Srbska provoz minimální, občas přijelo auto, pasy a za chvíli odjezd.
|
Georgii
|
V pondělí v 5,00 jsem vyjel z Tábora a v 17,00 dorazil do Vidinu o hodinu dřív než loni.Nagylak 15 min.Vidin 30 min.Co mě překvapilo že v bance kde měním eura každý rok řekli že mění jen svým klientům a v další že už nemění vůbec, až ve třetí, ale jen do 500 euro tak jsme měnili se ženou každý zvlášť.
|
Čečulák
|
Dnes jsem projel pet zuzeni u Paracinu okolo 14 hodiny zcela bez cekani...smer domu i do BG slaby provoz v tomto useku.
|
RomanS
|
Já se však obávám, že až jednou dostaví rychlostní silnici Vidin-Botevgrad, provoz na této trase značně zhoustne a čekací doba ve Vidnu se značně prodlouží (bude podobná Kalotině). Nevíte někdo, kdy by tato silnice měla zhruba spatřit světlo světa? Můžu se ještě zeptat - máte někdo zkušenosti s přechody BG/RO Kardam a přímořský Durankulak? Kvalita silnic, čekací doby atd atd...Sice je to zajížďka, ale než čekat hodinu někde v Ruse/Vidinu...
#
18. 8. 22 08:39
upravil: RomanS
|
vinhifi
|
Výhoda severojižní cesty že u Vidinu není jeden přechod ale tři přibližně stejné ( železná vrata I a II a Vidím. Kromě toho se dá jet na Ruse
|
VitoPO
|
@RomanS: na Durankulak a Vama Veche, je cesta celkom v pohode, aj po rumunskom pobreží, ale v Rumunsku mraky ľudí a áut úplne všade až po diaľnicu okolo Constanty. Ono je to celkom zachádzka a ešte ti treba potom prejsť buď obchvatom alebo centrom Bukuresti, takže ak prejdeš v Ruse za hodinu bude to rýchlejšie.
|
Čečulák
|
Aktualni ceny PHM v Srbsku, jsou vsude stejne. Nafta 207, benzin 180.
|
Markus
|
Ahojte no tak na tie zlate piesky sme došli . Cesta z Ke sem na zlate cca 1100 km čas 15 hodín !!!. V kaňone čakačka zhruba hodinka ale prekvapením bola hranica - jedna katastrofa za 10 rokov sme toto nezažili neviem čím to bolo ale minimum pol hodina pokial sme zaplatili most - 3 eur v kolone na pasove sme stáli už na moste . Na cestovanie je zly termin z piatka na sobotu po tejto skusenosti
|
Anonymní
|
Letos to bylo všude ucpané. Po 2 letech krásného cestování v době kovidu,když se dost lidí bálo,to bylo letost dost katastrofa.Ideální byly pon-st na cestování. Nejhorší pá-so.
|
vinhifi
|
Já jel 2020 na dovču. Ač to zní jako pohádka tak na hlavním tahu byly max dvě auta
|
krebscz
|
Ještě mám prosbu ohledně Železných vrat. Jak se tam najíždí, když pojedu směr Srbsko? Seznam mapy mně ukazují, že normál odbočím z hlavního tahu, ale Google, že se musím někde otočit a jet nějakou jednosměrkou, abych se tam dostal...
|
Staroch
|
Ještě mám prosbu ohledně Železných vrat. Jak se tam najíždí, když pojedu směr Srbsko? Seznam mapy mně ukazují, že normál odbočím z hlavního tahu, ale Google, že se musím někde otočit a jet nějakou jednosměrkou, abych se tam dostal... Místní odbočují rovnou z hlavní silnice. Ale potom tam je dvojitá plná, kterou by jsi neměl jet......nechám na Tobě.jsou nepříjemní když něco porušujete, ale domácím to tolerují.
|
krebscz
|
V neděli odjíždíme do Sozopolu přes Srbsko a přes Kalotinu, už nějaký den je cesta směrem do BGR prázdná :-) Zpátky asi přes ty Železná vrata, po zkušenostech z minulých let Turci jezdí celé září.
|
Anonymní
|
Nevím kde se po prvním září vyrojili Ukrajinci v Mercedes-Benz, BNV mladí a silní chlapy se ženami, je to divné
|
Georgii
|
3.8 v pátek jsme se vraceli přes Vidin.V6.00 jsem byl u mostu, totálně ucpaný kamionama a Turkama, bohužel, už se nedalo vrátit a jet do Bregova. Čekal jsem 3,5hod.a v Nagylaku 30min.
|
Anonymní
|
Včera Ravda - Přerov 14,5 hod skoro prázdné dálnice a všechny přechody max 2 min .Bělehrad, Budapešt, a Bratislava hladký průjezd .To se mi už asi nikdy nepovede.
|
vinhifi
|
Ne se to povedlo jednou v srpnu na Kalotine a Horgosi byly dvě auta. Ovšem jednalo se o srpen 2020
#
8. 9. 22 11:28
upravil: vinhifi
|
Enzo
|
Přeji hezký den,nejede někdo v termínu 17-25.9.2022 z Prahy či přes Prahu do Burgasu v Bulharsku a vrací se 25-26.9.2022 nazpátek do Cech,či přes Prahu.Děkuji za info.
|
Včeliak
|
Tak tohto ročná sezóna je za nami. Čo očakávame na budúci rok? Uvádza tie zmeny, ktoré sa dotknú "cestovateľov z východu": 1) Ešte tohto roku by sa mala dokončiť prvý úsek A1 cez Karpaty Sibiu-Boita 2) Taktiež by sa mal dokončiť druhý dvojpruh A10 v okolí Santimbru 3) Na Centure Bukurešti by sa mala otvoriť mimoúrovňová križovatka, takže dobre známa stopka sa stane minulosťou. A na čo sa tešiť o ďalší rok: 4) Čiastočný obchvat Bukurešti medzi DN6 a DN5 5) Dokončenie obchvatu Oradei
|
Anonymní
|
Možná bude RO A Bg přijato do shengenu. To by byla revoluce v cestování do Bg a Gr
|
VitoPO
|
Aj keď ich prijmú do Schengenu čo tak skoro podľa mňa nebude, žiadnu revolúciu to nespôsobí. Jedine že dovtedy dostávajú diaľnice. Inak sa nájde vždy dosť ľudí čo pôjdu radšej cez Srbsko lebo diaľnica...a postáť na hraniciach hodinku či dve im nevadí. Rumunom veľa netreba, bulhari v Russe ani nezačali a tak skoro ani nezačnú, tam je teraz priorita spojenie Varna - Sofia diaľnicou Chemus. Lugoj - Calafat v nedohľadne kým nebude spojené Sibiu s Pitesti a to tiež ešte chvíľu potrvá.
|
Anonymní
|
No o Shengenu se údajně má rozhodnout letos. Jinak souhlas. Úzkým hrdlem se stane Dunaj
|
Anonymní
|
|
Včeliak
|
V piatok 11.11.2022 otvorili mimoúrovňovú križovatku na obchvate (Centura) Bukurešti. Povestná stopka zmizla: https://www.youtube.com/watch?v=D_I0Is8fhtw Chystajú aj druhý dvojpás A10 pri Santibru: https://www.youtube.com/watch?v=Cyl1qzGIQxo&t=32s
|
VitoPO
|
Tak to aby som už nejazdil skratkou cez Ghimpati ... každopádne potešujúca správa. Až sa chce dodať, že kiež by takto výstavba diaľnic frčala aj u nás. :)
|
Včeliak
|
Cestou do BG som stále išiel až na Centuru, polnoci bola vždy prázdna. Len na spiatočnej ceste som stále špekuloval: Ghimpati vs. Centura? PS: Na budúci rok otestujeme novú križovatku, ale na ďalší rok, už možno bude dokončený diaľničný obchvat medzi A1-DN5. Spodný úsek DN5-DN6 bude určite, ale DN6-A1 stavia tá istá grécka firma, čo stavala až teraz dokončovaný úsek na A10 :-(
|
VitoPO
|
@Včeliak: o polnoci nie je o čom :) ja keď som cestou tam prechádzal v nedeľu ráno tiež na pohodu, na Vanatorii Mici som šiel ale prvý krát niekedy okolo 10 cez víkend a auto ktoré šlo predomnou na diaľnici od Pitesti dorazilo na Charodejku asi pol hodinu po mne. Samozrejme neviem či niekde ešte stál a pod. ale prišla mi tá skratka doteraz plynulejšia a rýchlejšia. A v podstate aj s kvalitnejším a lepším povrchom. Takže posledných asi 5 rokov chodím aj tam aj späť odtiaľ.
|
vinhifi
|
Rozhodnutí zda Ro a Bg bude v Shengenu má být 9.12.2022
|
RomanS
|
Já četl 8.12, ale to je nepodstatné. No, jsem zvědavý na výsledek a držím Bulharům a Rumunům palce. A vlastně i nám, cestovatelům do tamních krajů. :-) Co jsem četl, nějaké výhrady mají tuším Nizozemci. Chorvatsko to má v podstatě jisté.
|
vinhifi
|
Otevřelo by to cestu ne jen do Bg ale i Řecka i Turecka
#
22. 11. 22 20:36
upravil: vinhifi
|
VitoPO
|
Ja som skeptický, ale bolo by to fajn neriešiť cestou k čiernemu moru hranice.
|
Anonymní
|
Jen aby Maďaři nevystoupili z EU
|
Anonymní
|
No cestu do řecka a turecka by to moc neřešilo,když není dálnice z rumunska na Sofii. K černému moři by to ale mohlo nějakou tu půlhodinu až hodinu ušetřit.
|
vinhifi
|
Letos jsem do Řecka čekal na hranicích 8 hod celkem, cesta přes Ro a Bg je delší o 3 hodiny tak bych 5 hodin ušetřil.
|
Anonymní
|
tak tos musel mít hodně velkou smůlu a jet asi o víkendu a ještě k tomu F1 v Maďarsku jinak to snad ani není možné?
|
vinhifi
|
Tak není to jen v Hu, bylo to v sobotu ráno, fronta na Backi breg byla asi 3 km dlouhá. Jel jsem na Rastinu a trvalo to 3.5 hod, další 3 hodiny byly na hranici Srb Mk. Zbytek byla hranice Mk Gr. Konec července. Jiny termín nebyl možný kvůli praci
#
23. 11. 22 18:30
upravil: vinhifi
|
vinhifi
|
Tak není to jen v Hu, bylo to v sobotu ráno, fronta na Backi breg byla asi 3 km dlouhá. Jel jsem na Rastinu a trvalo to 3.5 hod, další 3 hodiny byly na hranici Srb Mk. Zbytek byla hranice Mk Gr. Konec července. Jiny termín nebyl možný kvůli praci
#
23. 11. 22 18:31
upravil: vinhifi
|
Anonymní
|
Je fakt,že letos byly kolony obrovské,že hodně lidí vyjelo po 2 letech kovidu. Nejlepší byly min 2 roky co bylo "všechno zavřené" a relativně volné průjezdy hranic a o volných plážích ani nemluvě.Ty časy už jsou pryč.
|
vinhifi
|
Ano tehdy to bylo fantastické , zažil jsem počátkem srpna na Horgosi a Kalotine jedno ,dvě auta
#
24. 11. 22 07:55
upravil: vinhifi
|
RomanS
|
Tak myslím, že Rumuni a Bulhaři jsou opět z kola venku. Rakušáci se postaví asi proti jejich vstupu do SCH.
|
Anonymní
|
Presne tak... Musia to mat odhlasovane jednohlasne a to mat s istotou nebudú... Proti je už viac členských štátov...
|
Georgii
|
Od 1ledna zdražuje Srbsko mýto o 9%. Úsek Bělehrad-Dimitrovgrad stál 11,17eu nyní 12,16eu
|
Majo12
|
Dotaz pre ,,Xgeorgo ". Ahoj. Si moj velký pomocník pri planovaní poznavania BG a vždy si mi velmi dobre poradil a nechal som sa inšpirovat Tvojimi tipmi a vždy maximalna spokojnost. Mám na Teba jednu otazku. Leto 2023 nám asi tak vyjde,že možno bude mat 3 noci na spoznávanie vnutrozemia. Mám v pláne ,,Rila". Vedel by si mi odporučit čo tam treba vidiet a aké túry absolvovat aby som si to vedel naplanovat a poobzerat sa po vhodnom ubytovaní. Dik.
|
vinhifi
|
|
Georgii
|
v Rile doporučuju okruh sedm jezer,Maljovicu a Borovec Musalu.Na sedm jezer je nejlepší ubytování v Sapareva Banya je tam spousta pensionů a hotelů a k lanovce na sedm jezer jen 14km.doporučuju všední den mimo pondělí a hned ráno.V Saparevý Banya jsou super bazény s minerální vodou.Na Musalu z Borovce Kabinou na Jastrebec a pak okruh k chatě Musala,ty co na to maj mužou vystoupat na Musalu 2926m návrat k lanovce nebo sejít do Borovce pěšky.Já bydlel ve vesnici Raduil 11km od Borovce v hotelu Duvaro domácí kuchyně za slušnou cenu.
|
Včeliak
|
Takže Bulharsko a Rumunsko naďalej mimo "šengenu": https://www.aktuality.sk/clanok/qVBdNAv/rakusko-bude-vetovat-vstup-rumunska-a-bulhars ka-do-schengenu/
|
Majo12
|
Georgii dik,nastudujem si to.
|
RomanS
|
Bohužel to bude znamenat zhoršení vztahů BG a RO s A a NL. BG a RO údajně Rakousku začali vyhrožovat nespecifikovanými odvetnými opatřeními.
|
vinhifi
|
Je to velká škoda, bohužel rozhodla přezíravost některých států. Přitom hlavní problém je Řecko a Itálie. Přes Rumunsko se přeci nemohou dostávat tedy jako primární hranice.
|
RomanS
|
O přijetí do Schengenu bude BG a RO co nejdříve žádat znovu. Tak snad za rok :-)
|
VitoPO
|
Teoreticky by vedeli požiadať o pol roka, teda ak by to všetko sadlo tak v lete by mohli byť v Schengene. Obávam sa ale, že tomu tak nebude, bohužiaľ.
|
Majo12
|
Ak ich prijmu do Schengenu tak potom cesta Lugoj-Drobeda-Vidin-Sofia a späť bude prakticky neprejazdna....
|
VitoPO
|
Na druhej strane v Giurgiu - Russe nám bude sveta žiť :) Zaplatíš za most a tradá. To samé na vjazde či výjazde z Maďarska. Nikde nikto, len plynulý prejazd, proste ideál.
|
Majo12
|
Ald do toho Giurgiu sa najprv musis dostat a sam dobre vies,ze ten prejazd sever-juh nie je prave najlepsi. Ale ano mas pravdu cesta usek G-R bude balzam na duši....
|
Včeliak
|
Včera otvorili Rumuni prvý úsek A1 cez Karpaty Sibiu - Boita: https://www.youtube.com/watch?v=kQLt5zUzPUU
|
vinhifi
|
Úzké hrdlo se zkrátilo....
|
VitoPO
|
Kurnik ale oni to stavajú neskutočne rýchlo, však začali pred dvoma rokmi? U nás minister zahlásil že Turany - Hubová sa budúci rok ani nezačne a to sme mali po tej diaľnici jazdiť už 12 rokov. Rumuni ak udržia tempo, tak prepoja Bukurešť s Oradeou skôr ako my Košice s Bratislavou cez Slovensko.
|
Jirka N
|
Ahoj všem, všude se staví neskutečně rychle, akorát u nás to trvá jak u kozla. Ale to jsem nechtěl řešit. Jen mě tak napadlo, pro ty co jezdí přes Srbsko, že když máme ty chorvaty v schengenu, jestli by nestálo za to vyzkoušet trasu Maďarskem po M6 do Udvaru, pak Chorvatskem Batina - Bezdan a napojit se u Bačky Topola na dálnici. Podle Googlu to vychází o cca 60 km dál a o 70 min. navíc. Nejel tama už někdy někdo? Jsou to podle fotek jen malé přechody a tak nevím, když bude mít víc lidí ten nápad, jestli to nebude z bláta do louže. Kdyby to někdo prubnul, tak dejte vědět.
|
vinhifi
|
|
Včeliak
|
Skôr to vyzerá, ako vylepšená alternatíva k Horgošu smerom z juhu do Šenghenu. Nebudeš stáť niekoľko hodím na A1/M5 ale iba zlomok času na Srbsko - Chorvatskej hranici, a po M6 si skrátiš aj obchvat Budapešti. Túto cestu by som volil, ak by som išiel na západ od Budapešti. Pre mňa, z okolia Košíc, to nemá význam.
|
Anonymní
|
Asi vás nepotěším,ale turbanisti z Německa už tu dálnici v Chorvatsku na Bělěhrad využívají pár let a v létě se tam čeká jak na Horgoši.Letos byl docela o víkendech plný i Bački Breg.
|
bg_NZ
|
Jirka NJa osobne sa Horgošu vyhýbam skoro touto trasou, ktorú píšeš. Z Budapešti zídem po M6 až po Baja a potom na malý prechod Bácsalmáš/Bajmok, potom sa napojím v B.Topola na A1. Cestou späť som vyskúšal cez Bački Breg, z A1 som zišiel na výjazde Vrbas (po hranicu okreskami, ktoré boli OK), ale cesta v Maďarsku od hranice po Baja hotová katastrofa. Čakacie doby mám odskúšané iba cez týždeň, 5-10 min. Osobne by som vyskúšal aj Bezdan/Batina, Udvar a ďalej na M6 cestou späť, kvôli tomu, že sú 24/7. Tento rok sme sa cestou späť vybrali cez RO, uvidíme o rok kadiaľ pôjdeme.
|
vinhifi
|
Ano potvrzuji plný Backi Breg a Rastinu okolo 31.7
|
Včeliak
|
Historický okamih: Dnes mi plánovač prvý krát ukázal, že cesta z Košic do Kitenu je rýchlejšia cez Rumunsko, ako cez Srbsko! https://www.google.sk/maps/dir/48.6672897,21.2719068/42.2344867,27.7727639/@45.808709 4,22.0493711,7z/data=!4m2!4m1!3e0 Asi to vydrží až do plnohodnotného otvorenia úseku Kalotina-Dragoman. PS: A to ešte by mali otvoriť severný obchvat Burgasu, aby sa vstup do mesta neupchával na prvom kruháči.
|
zdenda9
|
bg_NZ: Baja - Bački Breg není žádná katastrofa. Jsou tam 2 vesnice, 1 mini vesnice v zatáčce cca 300 m dlouhá a 1 omezení v křižovatce na 70. Ale čekačky v sezóně bohužel dlouhé. Rastina je kratší, ale zase tam Maďaři víc zdržujou. Bez kontrol HU/HR je jasná volba Udvar/Duboševica a Batina/Bezdan, ještě loni tam vždy bylo max. 5 aut, ale teď to asi napadne víc lidí. Rekonstrukce silnice Bezdan - Sombor je od listopadu hotová. Cesta ze Somboru je docelá dobrá, ale jen když není provoz. Jinak se vlečete a ještě průjezdy Kulou a Vrbasem.
|
bg_NZ
|
zdenda9Nechcem sa hádať, ale pri 5člennej posádke a čo to máte aj v kufri, tak tá okreska v Maďarsku č.51 od Bački Breg-Baja žiadna sláva, ale raz do roka sa to dá vydržať, keď sa chceme vyhnúť Horgošu.
|
Anonymní
|
Já jsem léta jezdíval přes Tompu a netrvalo to tam déle než 15min. Loni byl,ale extrém a v noci jsem tam trčel 1h směr SRB. Zpáteční cesta byla přes Bački Breg poprvé a přes den a jen jedno auto směr HU,takže paráda,ale opačná strana do SRB v tu chvíly měla snad 3km frontu. Takže to loni bylo všude zasekané,jak se lidi po kovidu odvážily vyjet k moři.Uvidíme co bude letos.
|
RomanS
|
Já pořád nějak nerozumím tomu, proč jezdit přes Srbsko. Ano, je to o něco kratší trasa a jede se po dálnici. Ale stojí to za to, když na hranicích musí člověk dělat takové kejkle? Já teda osobně jezdím přes Rumunsko. Přechod Turnu (H/RO) - průjezd vždy bez čekání a v Ruse do 30 minut (1x jsem čekal 60 minut, ale to jsem přijel zrovna když se zřejmě měnily směny). A ještě k tomu mýtné brány v SRB. RO dálniční známku si koupím z obýváku po netu. Fakt to má větší výhody? SRB jsem ještě nejel.
|
vinhifi
|
Tak Srbsko je výhodnější pokud se jede na jih. A to spíše v srpnu kdy cesty tam už bývají volnější. Taky se jezdí do Řecka a tam je výhoda Srb ještě mnohem větší. Cestou zpět je to problém jak přes Srb tak Ro, myšleno kolem 20.8. škoda že neprošel Schengen.
#
16. 1. 23 09:25
upravil: vinhifi
|
RomanS
|
Tak my jezdíme do Primorska. U Řecka to chápu, to je SRB jasná volba. Schengen je, myslím si, už blízko. Jestli znova letos RO a BG požádají, což naznačili, možná třeba příští rok. :-)
|
Včeliak
|
Jazdu cez Srbsko si volia hlavne menej skúsený vodiči. Keď ich prestane baviť preťahovať sa s "turbanistami", stretneme sa s nimi vo fronte na mýto cez most v Giurgiu :-) Apropo, ešte stále mám v aute bielu krabičku, ktorá umožňuje prefrčať cez Srbské mýtnice pädesiatou. Samozrejme, ak si ju človek nabije na benzinke v Srbsku. Krabičku som si kúpil, keď som si kúpil výkonnejšie auto, no tak so ho párkrát "popreháňal" po Srbských diaľniciach. Zvyčajne cestou späť.
|
Anonymní
|
Jezdím dva krát ročně do Bulharska a aby se vyhnul frontám na hranicích ,tak jezdím 27.6 -10.7 a druhá dovolená 27.8 - 10.9 .
|
Anonymní
|
Teď co se změnil mýtný systém v Srbsku už fronty na mýtnicích nejsou a krabička už podle mě ztratila smysl.Při vjezdu se bere lístek a platí se až na výjezdu. Do Bulharska je to před Bělehradem jedna platba a pak až na hranicích s BG druhá platba.
|
Anonymní
|
Pozor při placení na mýtné bráně kontrolují čas projetí , vloni na mne chtěla ženská zavolat policisty ,tak jsem to nějak ukecal.
|
VitoPO
|
Ľudkovia objednávali ste už tento rok ubytko? Pýtam sa preto, že volal som kamošovi na miesto kde bol minulý rok v Sozopole za 56€/noc a tento rok mi baba zahlásila že chce 100€ lebo drahá elektrina. Má niekto podobnú skúsenosť?
|
Majo12
|
Ja som objednával 5.1. a cena taká istá za noc ako bol cenník v 2022.
|
Majo12
|
Ake ked pozeram ponuky na bookingu ceny teraz tak čo si pamätám skoro vôbec sa tam ceny neodlišujú od minulého roka.
|
RomanS
|
Já jsem objednával v prosinci apartmán v Primorsku a cena vzrostla mezi lety 2021/22 z 90Lv na 100Lv a mezi lety 2022/23 ze 100 Lv na 110 Lv. Paní domácí se mě moc omlouvala, že zase musí zdražit. Stejné jako u nás - zdražuje voda a energie. Ale myslím si, že to zdražení zase není takové, že bychom to nezkousli.
|
Golem
|
My jsme objednali v prosinci, cena na noc je o 5 euro vys (Lozenec), coz je jeste dobre. Pokud budete mit cestu kolem Gabrova, urcite se stavte ve skanzenu v Etaru, je to parada.
|
RomanS
|
V Etaru jsme byli vloni a opravdu super. Chce to brzy ráno, kdy tam ještě nejsou lidi.
|
Majo12
|
RomanS ale zas uplnu pravdu nemaš. Ako to otvoria tak až tak za hodinu sa pomaly otvára ,,mestečko" kôli čomu sa tam chodí. Jasne,že je to lepšie prist hned rano aspon sa to všetko pochodí a hlavne sa porobia pekné fotky a za tú dobu sa to tam už naplní,pootvára a dajú sa vychutnat tie hlavné veci kôli čomu sa tam hlavne chodí - ukážka starýr remesiel. Takto to treba bolo napísat tým čo tam ešte neboli aby si urobili lepší obraz o tom.
|
VitoPO
|
Akože mne bolo jasné že ceny pôjdu o čosi hore, v podstate aj ten kamoš s tým počítal, ale ten nárast skoro o 100% mi vyrazil dych. :) Summa sumárum baba to skúsila a má smolu. Nájdeme mu niečo iné za rozumnejšiu cenu.
|
RomanS
|
Majo12: Tak my jsme tam teda přijeli v sobotu 30.7. cca kolem 9:30 a bylo otevřeno všechno. Podívali jsme se kam jsme chtěli, vše bylo již otevřené. Odcházeli jsme z městečka kolem 11:30 a parkoviště už bylo narvané k prasknutí a lidí plno. Ještě jsme zašli na oběd do té hospůdky naproti vstupu. Tam bylo poloprázdno a jídlo i obsluha super. A vůbec ne draho, ceny normální (to u nás by si ceny hned našpuntili :-))
|
RomanS
|
VitoPO: Jako nárůst z 56 eur na 100 je teda brutál. Zřejmě chce využít situace, ale aby to tedy nepřepískla. :-)
|
Majo12
|
,,Brzy rano" som pochopil hned rano o 9:00 ked otvaraju. My sme tam uz pred otvorenim cakali.
|
VitoPO
|
RomanS: no akože som zvedavý či nájde niekoho kto jej toľko zaplatí. Tipujem že nakoniec to bude ponúkať cez booking za pôvodnú cenu a bude ešte rada keď to ako tak vyťaží.
|
Včeliak
|
56 resp. 100 eur je za 4 osoby na noc, alebo izba pre dvoch na týždeň? My sme naposledy platili 50 leva za noc za izbu s kúpeľňou pre dvoch. V 2021 to bolo za 35 leva. Domáca nám povedala, že musia dvihnúť cene nie len kvôli zvýšenej cene elektriky, ale aj kôli odvozu smetia, vody, stočné, miestna daň. Že vraj pre ňu je to stále za tú istú cenu.
|
VitoPO
|
Včeliak, 56€ na noc za kvázi apartmán, s oddelenou spálňou bez dverí a manželskou posteľou plus kuchyňo-obývačka s rozťahovacím gaučom. Samozrejme sprcha,vecko, balkón a parkovanie vo dvore. Teraz baba zahlásila 100€ za to samé. Mne to pripadá tak, že mala minulý rok plno a teraz chce zarobiť oveľa viac. Môj názor - chcieť môže, ale pochybujem že sa budú o to za tú cenu ľudia biť. Navyše ani poloha nie je žiadne terno. Ja si prenajímam celý byt vo Varne za podstatne iné peniaze a mám všade v podstate na skok, takže u mňa nepriechodné ani omylom.
|
Včeliak
|
Takže ak to porovnám, ak by sme mali to isté ako vy: dve izby s dvoma balkónmi a dvoma kúpeľňami s veckom, bolo by to pre nás o šesť eura menej. Keď sme ešte chodili s deťmi, mali sme izby oproti sebe, aby sme mali vždy jeden balkón v tieni. Teraz už keď chodíme bez detí, máme stále tú istú izbu s výhľadom na more, 300 metrov od pláže. Parkovanie na ceste pod balkónom v cene ("plateny abonent"). Ale zase, do Kitenu je to o minimálne hodinu ďalej.
|
VitoPO
|
@Včeliak: ja mám z hraníc do Varny 2 hodiny cesty aj s fajčpauzou :) Do Kitenu ti to trvá koľko 3,5 - 4 hodiny? Minulý rok sme mali 3 izbový byt v tichej bočnej uličke asi 20m od centra a do 5 minút od mora za 60€ aj s parkovaním vo dvore. Ja som bol spokojný.
|
Včeliak
|
2 VitoPO: No, ak vyrážam v sobotu za svitania od pumpy v Ruse, tak v Kitene som normálne o tri hodiny. Zvyčajne sa ale zastavíme na pláži Djuny na ranný piknik. A až nás silné slnko pred obedom vyženie, tak sa ideme ubytovať. Naspäť je to horšie: V Sobotu podvečer cesta z Kitenu do Burgasu je málokedy bez dopravnej nehody. Minulého roku sme obchádzkou cez Sozopol stratili hneď na začiatku hodinu. Burgas je príbeh sám o sebe. Vlastne dúfam, že už iba bol. Do prázdnin by mali otvoriť severný obchvat Burgasu, takže aj cesta z juhu na Ajtos by už mala byť bez problémov. Ale stále je to cca 3,5 hodiny z Kitenu do Ruse. Gugeľ sa v tomto prípade mýli. Samotný čas v tomto prípade závisí hlavne od výkonu auta. Dá sa tu nahnať voči navigácii aj jedna hodina. Určite to poznáš, medzi Šumenom a Ruse sa ide v kuse brzda-plyn v strednom pruhu. Priemerná rýchlosť na tomto úseku je okolo 120 a povolená je 90 km/h. :-)
|
Majo12
|
Ta cesta Šumen-Ruse sa mi velmi lubi. Uz soudruzi vtedy vedeli,ze sa bude jazdit rychlejsie a stredom ked tu cestu robili taku siroku....
|
Včeliak
|
Ani veľmi nie. Rozširovali ju o tretí pruh, a ten sa teraz prepadá - zle podložie. Plátajú to každý rok, ale je to utrpenie, keď pri stoštyridsiatke sa musíš vyhýbať oproti idúcemu autobusu do pravého pruhu :-)
|
VitoPO
|
@Majo12: akurát že tú cestu postavili v 70 tych rokoch Grécki soudruzi, ten tretí pruh pridali len nedávno a ako píše Včeliak na kvalite je to vidieť a cítiť. Tam kde je pôvodná cesta stačilo vymeniť asfalt a drží, novo pridané časti sú zrelé na generálku.
|
Majo12
|
Aha, to som nevedel. Ja tadial chodím posledné 4 roky,lebo dovtedy som chodil bud cez Srbsko,alebo Vidin. Tak 140 som tade ešte nešiel,ale tých 120 ano. Mne sa lubia tie dlhe rovinky a môžeš predbiehat kde sa Ti zachce.
|
Včeliak
|
Mojim obmedzovačom rýchlosti nie je tak kvalita cesty, ako prísediaca :-) Samozrejme sú tam lepšia a horšie úseky, a dokonca aj také ktoré majú len dva jazdné pruhy ;-)
|
VitoPO
|
@Včeliak: ak ideš v noci tak je to na pohodu. Ja som tam ale pri Razgrade asi pred 10 rokmi platil pokutu. Mi namerali 113 lebo viac som nedobrzdil. :) A odkedy mám deti tak viac ako 120 s nimi aj tak nejazdím.
|
Anonymní
|
k těm cenám, jezdíme pravidelně primorsko a ceny ubytka šly nahoru , ale pořád se dá sehnat za dobrou cenu. My letos na 14 dní cca o 3 tis dražší pobyt, ale zase větší byt 2+1 i s parkingem v oldtownu
|
RomanS
|
|
Včeliak
|
Si pamätám, ako mi bolo smiešne, keď som v Bulharsku prvý krát videl stavať budovy so železobetónovým skeletom a tehlovou výplňou (aké plytvanie časom a materiálom). Neskôr mi jeden Bulhar vysvetlil, že sa nachádzame blízko Turecka (Černomorets), a že tu hrozia zemetrasenia. Pri zemetrasení sa majú tehlové steny vysypať, ale budova má ostať stáť. U nás som to nevidel. V Bulharsku je dokonca vidieť bežne betónová šikmá strecha. Iný kraj iný mrav.
|
VitoPO
|
Ja som takéto stavby prvý krát videl v 97 v Grécku. A tak nás nejak ťuklo samo, že Peloponéz a zemetrasenie nie je nič neobvyklé. Podľa mňa to má aj ďalší zmysel, že hrubú stavbu postavíš rýchlejšie a zrejme aj lacnejšie, nehovoriac o následnej variabilite interiéru.
|
Dan
|
Zdravím všechny, měl bych dotaz na ty z vás, co pravidelně jezdí přes Srbsko. Plánuji letos po letech ježdění BG, Chorvatsko, že bychom letos zkusili Řecko (Chalkidiki, druhý prst - Nikiti). Mam ale trošku strach z hranic Maďarsko - Srbsko. Na cestu bych případně vyrazil 10.7 a vracel bych se 18.7. Jednou už jsem přes Srbsko jel cestou do Bulharska, ale ne v tomhle termínu. Takže bych se chtěl zeptat, jestli někdo z vás loni cca v tomhle termínu nejel přes Srbsko a jak to případně vypadalo na hranicích. Díky moc
|
Majo12
|
Dan....10.7. je pondelok,takze to je OK.
|
Dan
|
Majo12: díky moc odpověď :)
|
Majo12
|
Dan....tak neslubujem,ze to bude uplne prazdne,ale vzdy omnoho lepsie ako sobota,nedela.
|
Majo12
|
Vlete to nie je na Horgoši nikdy prazdne. Ale ved urcite si si precital,ze su aj vedlajsie mensie prechody.
|
Dan
|
Je mi to jasný. Myslel jsem abych tam nezkejsnul na víc jak třeba dvě hodiny. Na Horgoš bych měl dorazit cca kolem poledne. O těch menších přechodech jsem četl.
|
Dan
|
Je mi jasný, že takhle dopředu mi to nikdo neřekne. Šlo mi spíš o zkušenosti v cca tomhle termínu.
|
VitoPO
|
Na maďarské hraničné priechody je celkom slušná aplikácia border watcher alebo tak nejak sa to volá.
|
Dan
|
|
Anonymní
|
Na ty Chalkidiki bych jel spíše do Sarti. Je tam hodně dlouhá pláž a pěkný písek. Blíže pevnině je hrubší a dál je jemnější a je tam i plitčí voda,takže se dá cca na těch 3km vybrat místo jak pro malé děti,tak pro dospělé.Určitě si objeď celý prst. Toroni je taky pěkné,ubytování spíše v domcích v zahradách a pláž je spíše kamínková.
|
vinhifi
|
My jezdíme na Polygyros, mezi prsty Chalkidiki. Problém přes Srbsko není jen Horgos ale i další dva přechody SrbMk a MkGr. Jsou možná ještě horší než Horgos . Jeví se mě dobře na Chalkidiki přejet do Bg přes Stresimirovci a Kulatá do Gr
|
Dan
|
Anonymní: Díky za tip kouknu. Určitě bych to objel celý. vinhifi: Nad cestou přes BG taky přemýšlím, ale to už bych se možná snažil Srbsku vyhnout úplně a jel přes Rumunsko a dolu na Vidin. Akorát nevím, jak bude vypadat Kulata. Co tak koukám vždycky na bg zprávy, tak to bývá v létě totálně ucpaný, ale možná, že až v srpnu.
|
vinhifi
|
Loni mě zdržel přechod v Rastine 3 hod a do.makedonie taky. Jel jsem ale pak na Ohrid , stojí za návštěvu. Z Ohridu přes Bitolu tam nikdo nebyl a projel jsem krásnou krajinou v Řecku . Letos musím přes Bg utratit zbylá leva. Bulharsko zatím není v plánu.Pres Vidím je to zajímavé ale pomalé jedu ale 6 srpna
#
20. 2. 23 12:09
upravil: vinhifi
|
Anonymní
|
V pondělí bych zkusil klasicky přes Tompu nebo okolní malé přechody pokud to bude přes den. A srb-smk klasika po dálnici. Nebo vedlejší Dojran,ale tam jsou klikaté úzké silničky a v noci bych tama nejel.Ve dne jsou tam dost policajti a měří na 30km nebo 40km omezeních.
|
Dan
|
A v jakém termínu si to projížděl loni?
|
vinhifi
|
O týden dříve . V pátek k hranici Srb,sobota Ohrid a neděle Polygyros.Zpět v pondělí ráno o 14 dni později, první hranice ok, druhé už 90 minut v 9 ráno. Spánek Subitice velmi zajímavé město. V úterý Tompa brzo ráno hodina. Nejel jsem pak přes Budapešť ale M6 a Gyer
#
20. 2. 23 12:21
upravil: vinhifi
|
Anonymní
|
Loni byl extrém a i já jsem na Tompě v 1h v noci z pátku na sobotu ztvrdl hodinu ikdyž to tam bývá max na 15min.
|
Dan
|
vinhifi: takže pokud pojedu mimo víkend, tak je nějaká šance, že by to mohlo být v pohodě. Anonymní: Hodinu bych zkousnul. To už jsem jednou čekal ve Vidinu a na Nadlacu jednou taky.
|
Anonymní
|
Tak nejlepší asi pon-st,pak už to je postupně horší a nehorší je pá a so podle mě.
|
Dan
|
Směrem tam bych vyrážel v pondělí a přespal případně v Niši a v úterý zbytek cesty. Zpátky bych vyrazil v úterý a přespal zase v Srbsku a středu zbytek domu. Druhá varianta by byla jet přes RO a BG
|
RomanS
|
Vinhifi: Jestli musíš utratit zbylá leva kvůli přechodu na euro, tak zybtečně. Přechod na euro byl v Bulharsku posunut zatím na 1.1.2025. Nesplňují podmínky (hlavně inflace).
|
vinhifi
|
Já vím ale už je vše připraveno , objednáno ubytování a někdy bych tam stejně musel zajet. Plánujeme Rilský monastýr.
|
vinhifi
|
Obecně je červenec problém tam a srpen zpět
|
Majo12
|
Niekto tu dost dávno oznamoval nejaku stretavku priaznivcov a cestovatelov do BG v nejakej myslivne. Vtedy som pozeral na internete kde to je. Vyzeralo to tam velmi dobre a chystám sa v blizkej buducnosti do stredných čiech (tam niekde to bolo). Už som roloval 15 min. a neviem to najst. Neviete niekto kde to bolo?
|
Čečulák
|
Dan: počítej i se zdržením na obou hranicích v MKD, není to jen o průjezdu, vládne zde docela napjatá atmosfera z vedra a tlačících se aut ze všech stran a do toho tam místní využívají auta bez možnosti úniku a zkouší žebrat. Někteří mají i postižené na vozících, není to nic příjemného. Docela zajímavá je Skopje na přespání, žít bych tam ale nechtěl. Je to z našeho pohledu trochu jiný svět.
#
20. 2. 23 22:08
upravil: Čečulák
|
Majo12
|
|
Dan
|
Čečulák: Tak to je celkem silný důvod proč volit trasu přes BG. Když ještě čemu v potaz riziko možného záseku na hranicích, tak už mi ty 3 hodiny navíc přes BG nepřijdou tak strašný :). Je nad čím přemýšlet no.
|
vinhifi
|
Potvrzuji ty žebrajici. Krajina od Skopie na jih je hezká ale v Bg taky. Zdržení nebude 3 hodiny.
|
Anonymní
|
Neviděl bych to tak černě s žebráky. Stačí zavřít okénko a ukázat že nic nedostanou a jdou dál. Nejsou agresivní nebo že by bouchaly do auta.Zkrátka zkouší se nějak přiživit a využít situace. Žebráci jsou všude i v Praze.
|
vinhifi
|
Teď jsem to počítal, teoreticky cesta přes Bg je o 102 minut delší. Myslím že ztráty na hranicích to skoro kompenzuji
|
Čečulák
|
Jel jsem vloni v srpnu a vzdy tam i zpet okolo hodiny jsem si tam vystal na kazdem prechodu. Zebraci opravdu agresivni nejsou, ale je neprijemne, kdyz vas neustale za oknem nekdo vysira, pouzivaji male deti a ruzne hendikepovane osoby. Do toho se auta tlaci ze 6 pruhu do dvou, takze napjata atmosfera, treba moje zena to zrovna moc dobre nenese. Tomuto se da vyhnout, pokud vyuzijete bocni prechody, casove to vyjde si myslim plus minus stejne... Letos to asi zkusim, abych videl vic MKD a mel porovnani. Jinak MKD priroda krasna, dalnice ma trochu jine standarty, trcici klacky do pruhu obcas, pomerne dost radaru jsem projel, meri normalne trojnozkou a rovnou to kasiruji. Jsem prazak a krom krizovatky u Bulhara, kde obcas je neco jako myc oken toto tedy nevidim.
#
21. 2. 23 08:59
upravil: Čečulák
|
Dan
|
vinhifi: Ale to jsi asi počítal cestu Srbsko - Bg - Řecko, ne RO- BG - Řecko? Anonymní, Čečulák: o to bych úplně nestál. Takže asi jedině zkusit boční přechody a nebo cestu přes Bg. Když vás tak poslouchám, tak se zatím přikláním k cestě přes Bg. Jenom nevím, jestli Srbsko - BG nebo Ro-Bg.
|
Anonymní
|
No do BG je problém Kalotina,když jedeš o víkendu,tak loni jsem tam cestou zpět o půlnoci v sobotu skysnul 1,5h a opačný směr do BG byl tak na 3h. Ale loni to byl extrém celou sezónu.Nazpátek ze SRB do HU jsem jel poprvé bački breg a přede mnou v neděli ráno jedno auto. Jenže opačný směr do SRB byla asi 3km fronta.Je to i o štěstí a to bylo v půlce července.
|
Čečulák
|
Hezky se jede po M6 na Baju, dalnice prazdna, ciste toalety, turku minimum...
|
Dan
|
|
vinhifi
|
Loni byly ucpané všechny přechody. I ty úplně na západ. Ano počítal jsem variantu přes Srb
|
Čečulák
|
Dan: cestujeme na pohodu a jedu podle momentalni situace na Googlu, dosel jsem k tomu ze zkusenosti z predchazejicich let. Nekdy jsem jel centrem Budapesti, kdyz obchvat stal, jindy sjedu u Gyoru a jedu po stare a rozhodnu se na ktery prechod se vydam, jsou tam asi tri. Nekdy to neklapne a i malo aut muze znamenat vice nez hodinu, je to proste loterie, ale jedu na dovolenou, nikoliv zavod, tak se nestresuju. Manzelce se ve Skopje moc libilo, takze letos urcite opet MKD, tak nejak nevidim duvod jet pres BG, ty zebraky mohu poresit bocnim prechodem, tam prej nejsou a fronta minimalni, takze plus minus stejny cas pokud pocitam bezne zdrzeni hodinu na prechod. Ale nerikam nikdy a treba dalsi rok pojedu podle tve mapy.
|
Dan
|
Čečulák: určitě máš pravdu. Zatím jenom sbíram info a kde jinde ho nabrat než tady :). Třeba nakonec pojedu tak, jak píšeš, ale je dobrý znát i další možnosti. Není to tak, že bych tady chtěl chytat někoho za slovo. Je mi jasný, že co bylo dobrý loni nemusí být dobrý letos atd. Někdo tady zmiňoval Rilski klášter, to by taky bylo plus na cestě přes Bg...plus možná Melnik a místo kde žila Vanga je myslím taky kousek od cesty směr Kulata. Taky dost záleží, jestli s námi pojede dcera nebo jestli pojedeme samy s manželkou. Kdybychom jeli samy, tak se rádi cestou někam koukneme. Pokud pojede i holka , tak to bude asi nejkratší cestou tam.
|
vinhifi
|
Letos byla fronta i na vedlejším přechodu Srb nmk
|
Čečulák
|
To rozhodne nebude muj pripad, ja projedu vsechny hranice bez zdrzeni, bude krasny teplo, prohraty more bez vln a na plazi budou jenom mlady holky ????.
|
Dan
|
Jestli je to reakce na můj příspěvek, tak ji moc nerozumím
|
Čečulák
|
Ne, neni. Pouze jsem chtel rict, ze se nema cenu pul roku trapit, jestli nekde bude fronta a budu tam cekat. Dulezite je si dovolenou uzit, nestresovat se a mit pozitivni mysl. Stejne je to loterie a nic vyznamneho clovek nevymysli, proste je to i o stesti. Dulezite je se v poradku vratit a tesit se zase na pristi rok.
|
Anonymní
|
K té trase cos poslal,tak podle mě je to dost hornatý terén a pojedeš tak 40km. Možná bych zvážil cestu po dálnici a přes Sofii obchvatem.Rilský monastir můžu doporučit. Loni jsme ho navštívili v podvečer a bylo tam už málo lidí.K bočnímu přechodu Dojran jsem tam taky v sobotu kolem 10h i přes relativně krátkou frontu zatuhly na 45min. Pouští i přednostně místní mkd,kteří jezdí asi do práce do GR a frontu předjedou.Cizince když to zkusily,tak vracely. Dokonce ženská procházela frontu a mkd hnala at to předjedou :-( Na druhou stranu u Jezera to bylo pěkné a stálo by to za jeden den odpočinku.
|
Anonymní
|
A ke kalotině můžu potradit po několika průjezdech a to v obou směrech se držte co nejvíce vlevo. Nevím proč,ale levá fronta je o polovinu rychlejší než pravá. Ve směru do SRB se pak levá rozděluje na 2 brány a dost lidí to předjíždělo i po trávě.
|
Dan
|
Anonymní: Díky za info :). Kalotinou jsem projížděl jednou pár let nazpátek při návratu z Bg a ten tankodrom před hranicema by otřesnej. Změnilo se to nějak od té doby?
|
Včeliak
|
Najnovšie video som našiel zo začiatku roka. Podľa mojich informácii, jedná časť od jedného realizátora je hotová, druhá mešká. Optimistický odhad je, že do prázdnin to otvoria. https://www.youtube.com/watch?v=GpepNYfnhVg&t=517s PS: Môžete si prečítať komentáre pod uvedeným videom.
|
Čečulák
|
Kalotinu vlevo mohu potvrdit, dokonce jsem byl vytazen z fronty a poslan pres budky v protismeru do mezipasma. Rekl bych, ze RZ CR ma dobre jmeno....
|
Dan
|
Včeliak: dobrá zpráva. Ten úsek byl otřesný.
|
Včeliak
|
Vyzerá to, že na severnom obchvate Burgasu finišujú: https://www.youtube.com/watch?v=-zIfccoXB0g
|
Anonymní
|
Zdravím, to jako obchvat Burgasu i směr Primorsko? Díky J
|
Majo12
|
|
Majo12
|
Ved pise Vceliak severny.
|
Včeliak
|
Ten obchvat sa buduje zatiaľ iba v severnej časti: Spája "výpadovku" z diaľnice zo Sofie, s cestou pri letisku. V druhej fáze sa má urobiť aj južná časť, teda aj smerom na Prímorsko.
|
GabiGabriel
|
Dobrý deň priatelia. Dajte prosím niekto typ, na nejaké šikovné ubytko v Obzore... ďakujem
|
robert kral
|
|
GabiGabriel
|
Fuuhaa.. vďaka. Dobré A ak by niekto niečo hľadal v Prímorskú, ancona beách je fajn hotelik pri severnej pláži. Boli sme tam 2x po sebe a super. Určite nesklame... Pekný deň a ešte raz ďakujem za tip.
|
Anonymní
|
ancona nebo ancora beach se jmenuje ten hotel??
|
Jirka N
|
ancona nebo ancora beach se jmenuje ten hotel??Hotel se jmenuje Ancora Beach, cca 100 metrů od severní pláže,má 3*.
|
anonym
|
Ma niekto skusenost - Hranicny prechod HU -> RO Vama Urziceni je otvoreny nonstop 24 hod ?
|
Čečulák
|
Když si klikneš na ikonku přechodu na Google maps, tak se Ti otevře okno s informací.
|
VitoPO
|
Valaj -Urziceni je určite otvorený non-stop, odkedy ale potiahli Maďari diaľnicu až k Oradei som odtiaľ nešiel.
|
Jarda Ostrava
|
Zdravím všechny a chci se zeptat na Transalpinu od kdy je oficiálně průjezdná nebo jsou tam uzavřené pouze nějaké úseky? Google i Sygic mi to kreslí obchvatem. Díky
|
Anonymní
|
Asi podle sněhu ,ale myslím že to otvírají až někdy v červnu i Fagaraš
|
Čečulák
|
Kromě sněhu tam pořádají i nějaké závody, byl jsem tam druhý víkend v srpnu a projet nešlo, ignoroval jsem Google maps a pak jsem se musel vracet. Na vrcholu zátaras, policie a nekompromisně zpět.
#
2. 4. 23 09:44
upravil: Čečulák
|
vinhifi
|
Pro milovníky dálkového cestování je krátká reportáž v Portugalsku Španělsko autem
|
vinhifi
|
Pro milovníky dálkového cestování je krátká reportáž v Portugalsku Španělsko autem
|
Jarda Ostrava
|
Zdravím všechny a dneska jsem se díval na netu na ceny letošních dálničních známek a nevycházel jsem z údivu: HU měsíční známka vyskočila o 70% na 8900 HUF, SK o 20% na 17 ecek, RO zůstala na loňské ceně a BG měsíční známka dokonce zlevnila z 30 na 27 Lv. SRB mýtné taky zvedli, ale to jsou kosmetické úpravy.
|
VitoPO
|
Maďari to teda dvihli riadne, z cca 15 na 23€ je teda dosť. Na druhej strane pri celkových nákladoch to až taká položka nie je aby som obchádzal diaľnicu.
|
RomanS
|
Orbán hledá peníze kde se dá, jak tak koukám :-)
|
vinhifi
|
Je to nepříjemné ale projet Francii znamená zaplatit 75 e
|
Anonymní
|
Projet HU mimo dálnici není zase takový problém. Cesty jsou tam rovné občas mírná zatáčka a dostatečně široké. Dá se jet i 110km/h. Za ušetřené peníze se dá přespat třeba v Srbsku nebo Rumunsku a není třeba se tak honit.Je to taky alternativa na dlouhé cesty.
|
Jarda Ostrava
|
Nevíte někdo jak vypadá doprava v Maďarsku při VC Maďarska F-1? Letos se jede 23.7.2023 a já jsem chtěl v pondělí ráno odjíždět do BG a kolem oběda bych měl jet okruhem kolem Budapešti a teď nevím, jestli nebude lepší odjezd odložit na úterý. Díky za radu.
|
Anonymní
|
všecko ucpané už od čvrtka před závodním víkendem.Pondělí už by mohlo být volnější,ale úterý bude jistota.
|
RomanS
|
Nevíte někdo jak vypadá doprava v Maďarsku při VC Maďarska F-1? My jsme se trefili vždy v sobotu ráno (v Budapešti kolem 7 hodin). Velmi hustý provoz na dálnici Vídeň-Budapešť (zastavování-rozjíždění) a zácpy na okruhu M0 v Budapešti. Zdržení min 1 hodinu.
|
Anonymní
|
Nevíte někdo jak vypadá doprava v Maďarsku při VC Maďarska F-1loni jsme jeli v pondělí po VC Maďarska kolem Budapešti do BG okolo poledne a úplně bez problémů
|
Anonymní
|
Dobrý deň priatelia. Dajte prosím niekto typ, na nejaké šikovné ubytko v Obzore... ďakujem Gabi Gabriel - pěkný penzion je penzion Lotos http://www.penzionbulharsko.cz/
|
robert kral
|
Dobrý den není tady žádné info v jaké stavu je silnice Kalotina - Sofie. Googl mapy a Waze odklání provoz na úzkou cestu kde se dvě auta nevyhnou.
|
Včeliak
|
Diaľnica A6 Európa prvá časť od Kalotiny bola 13.4.otvorená (6,5 km). Zbytok do pravdepodobne konca mája. https://www.mrrb.bg/bg/premierut-gulub-donev-i-ministur-shishkov-ste-otkriyat-uchastu k-ot-am-evropa/
|
robert kral
|
Včeliak super správa a máš pravdu ,podíval jsem se na googl mapy a už to nehází oklikami.
|
Majo12
|
Tak a u mna sa už pomaly začína ,,Z-Bulharčievať" Po minuloročnej návšteve sviatku ruží v Kazanlaku si tento festival pre velký uspech zopakujeme s manželkou zas aj tento rok v termíne 2.6. - 4.6.a priberáme aj našich výborných kamarátov s ktorými sme sa spoznali pred pár rokmi vdaka tejto stránke. takže ak budú nejaké dotazy tipu cena phm,kurz,ceny v potravinach,cena občerstvenia píšte do dátumu odchodu.
|
robert kral
|
Piš všechno hlavně co nového na cestách ,usek od Kalotinka -Sofie
|
Majo12
|
|
Majo12
|
Ale poziciavam auto v Burgase a vraciam vo Varne.
|
robert kral
|
Nevadí i tak piš aby jsme mohli závidět . Jedu 26.6
|
spalci@seznam.c z
|
Majo12: no musí to být pěkný výlet....
|
Majo12
|
Minuly rok som bol na to nahovoreny a je to fakt zazitok. Nieco ako u nas vinobranie na 3 dni. A preto po roku ,,opakovacka". Ja to aj beriem ako taka Bulharska ,,predohra" pred letom. A ked vyskladam lety za 90€ na osobu tam a spat tak je to krasne prezity vikend.
|
Majo12
|
spalci@seznam.cz....po mojich riadkoch mi nieco hovori,ze to premyslis a budes aj Ty s polovickou ,,Učastnik zájezdu".:-)
|
Ina
|
Majo12 Také se chystáme..., poprvé. Je něco echt, abychom to neminuli? Díky za rady Ina
|
Ina
|
Malý dotaz k Transfagaras a Transalpine. První ofiko otvírají 1.7.,druhou 1.6., avšak fotky na mapách jsou i z dřívějška, půlka června, nevíte o nějakém zdroji, kde se to dovědět trochu s předstihem? Díky za rady Ina
|
Majo12
|
Ina -Budete mat auto? V celom meste je program na viacerych miestach. Vyvrcholenie je v nedelu na obed sprievod mestom. Na 2 miestach pod Kazanlakom je zber ruzi pre turistov. Listky sa kupuju v Kazanlaku na namesti v infocentre a tiez aj na nedelny sprievod. Ale na ten zber sa da kupit listok aj priamo na poli kde sa to kona. Program je aj v Kazanlaku v parku. Je tam gastro vystava z roznych krajov BG. Potom tam varia vo velikom hrnci z ruzi dzem a ten potom rozdavaju do kelimkov so zmrzlinou. Na hlavnom namesti je kulturny program a vecer je predstavenie ludovych suborov a minuly rok to bolo super. No a po meste same stanky a ochutnavky. Ak budete autom da sa odbehnut hore nad Kazankak na Šipku
|
Ina
|
Díky za vyčerpávající odpověď, už se těším ???? Letos na jaře vyhrál jv Balkán a tohle je zastávka s termínem, tak abych to ukočírovala ???€
|
Anonymní
|
Má niekto skúsenosti s nezaplatením pokuty z Maďarska? Čo môžem očakávať?
|
spalci@seznam.c z
|
Má niekto skúsenosti s nezaplatením pokuty z Maďarska? Čo môžem očakávať? Nevím jak v Maďarsku teď, ale před roky to přišlo domů na adresu. Potom jsem zaplatil cestou přes Maďarsko. Bulhaři me odchytili na hranicích a musel jsem zaplatit na místě kartou. To má zkušenost.
|
robert kral
|
Hlavně nikde nezastavovat protože skoro na každém parkovišti dělají kontrolu .
|
Ľubo5
|
Zdravím, vie niekto ako je to z nadjazdom na povestnej stopke v Bukurešti? Na googli sú snímky z augusta a vyzerá že už by mal byť otvorený. A nejaké nové úseky diaľnic z východu? Ďakujem
|
VitoPO
|
LuboS : Včeliak to tu dával ešte niekedy v zime že už je to spustené a jazdí sa bez zdržania.
|
Ľubo5
|
|
Pavča
|
Zdravím vás. Chtěl bych se podělit o našich cestách na jih. Jezdíme již šestým rokem,vyměnili za CHORVATSKO a spokojeni. První rok zcela na slepo,Burgas a na jih a vyšlo to. Primorsko,malý penzion. V loňském roce díky výpovědi z pracovního poměru státu (důchodu) jsme byli dvakrát. První výjezd skoro v pohodě. V Srbsku bouřka jak prase a táhla se s námi.Na dálnici rychlost 70,nwdalo se jet. A tak místo přespání už v Bulharsku,tak ještě v Srbsku. No a druhá cesta poprvé přes Rumunsko z důvodů návštěvy známých právě z Primorska přes Vidin do Vraca katastrofa. Zase bouřky a spousta vody mezi kamiónama serpentýny a lesem,hrozná záležitost. Byli jsme rádi,že jsme přejeli hranici kolem půlnoci. Cesta do do Vrace šílená,rozbytá,kamióny,prostě děs. Už více ne.
|
Majo12
|
Pavca...kazda cesta ma svoje Pre a Proti. Ja osobne radsej 70km/hod cez Vidin a Vratsu ako stat s pričmudenymi hodiny na Kalotine....A prespat vo Vratse a pochodit okolie je tiez na nezaplateni ( pekne miesta co sa oplati vidiet). A mozno si isla tou druhou cestou z Vidinu,lebo ak je fronta kamionov vo Vidine zvyknu odklanat a to mas pravdu tam je tankodrom. Raz som tade isiel.
|
robert kral
|
Jezdím 22 rok§ dva krát ročně a osvědčilo se mi první dovolená cca 26.6 až 10.7 a druhá 16.8 až 10.9 a to je už bez dlouhých front, ale i přesto se vždy podívám na web kameru jaká je situace a pokud jsou dlouhé fronty ,tak to vezmu přes Ruse.
|
dvtr@post.cz
|
Zdravím všechny, chceme do Bulharska začátkem července. Se třemi dětmi 6, 10 a 11. Tam přes Srbsko a zpět možná přes Rumunsko. Do Sozopolu.Je dobrý nápad si najít ubytování až tam? A jak je to s tím výletem to Istanbulu, je to rozumné ? Diky
|
Majo12
|
Za mna 3 deti v takom veku asi by som riesil booking,alebo inu stranku. Predsa su to este male deti,za sebou dlhu cest,teplo,nervozita na strane pani manzelky,ze nemate este ubytko.....Ako zozenes,ale ake?! Nemusi sa Vam lubit. A pri tretom postavajucom uz to vzdate a zoberete nech len uz mate pokoj s ubytovanim. A co sa tyka Istanbulu na Istanbul si musite zajednat 2 cele dni. Na jeden den to je zbytocne. Viac precestujete ako pobyt v Istanbule.
|
Majo12
|
A detom ten Istanbul nic neda. V lete tam bude teplo,dusno a pochybujem,ze sa budu tesit na Modru mesitu ci Sofiu Haga.
|
Anonymní
|
dvtr@post.cz Zkuste kouknout na pochivka.bg, určitě vyberete, my takhle jeli do Ravdy, nejprve jsem vyhledal několik adres, na místě to prošel a ještě dali slevu. Dopředu jsem nic neobjednával. Booking moc neuznávám. Pavel
|
robert kral
|
Nebo podívejte na bgstay.bg
|
Anonymní
|
Zdravím všechny cestovatele. Pokud by měl někdo zájem o výměnu Bulharských leva, banka moneta je prodává. Minulý týden kurz 12,50 bez poplatků. Myslím že to není špatný kurz. Pokud někdo víte o lepším, dejte vědět. Hezký den.
|
Anonymní
|
Dá se vybrat z bankomatu přímo v BG.Jsou i karty s lepším kurzem,ale třeba já používám mbanku kartu svět od roku 2019 a dnes kurz 12,20kč/leva. Pokud je výběr vyšší než 1500kč,tak poplatek bance není žádný. Pozor na poplatky bankomatů,ale to se dá vypnout v bankovnictví nebo přímo zrušit transakci v bankomatu. Myslím,že těch bankomatů s poplatkem moc v BG nebylo,ale třeba v Řecku jsou s poplatkem všechny od 2,5 do 5 euro za výběr v jakékoliv výši. Tam je lepší si vyměnit eura u nás.
|
Anonymní
|
Ahoj, prosim jake jsou ceny v Primorsku?, pivo pizza kure apod?
|
Anonymní
|
Ahoj, prosim jake jsou ceny v Primorsku?, pivo pizza kure apod?Trochu brzy, ne? Sezona ještě ani nezačala :-)
|
Majo12
|
Vydrzte 4 dni a budete mat info z Kazanlaku....
|
robert kral
|
Aktuální ceny v marketech (Broshurko.bg)
|
Majo12
|
Takže borci info z Kazanlaku : Nafta 2,43 Benzin 2,55 Pivo nalivno goľam 3,00 Šopsky 6,00 Kjufte,kebance 2,00 Hranolky so syrenim 5,00 Škembe čorba 4,50 Prlenka s cesnakom 2,80 V OBB zamenene,kurz 1,948 Ak nieco este chcete vediet piste
|
Georgii
|
Majo napiš o cestě kudy jsi jel,přes Srby nebo Rumuny co hranice a jsou nějaké opravy nebo nové úseky dálnic?Jedu za dva týdny.Děkuji.
|
Majo12
|
Georgii...uz som to pisal,ze som lietadlom a pozicane auto v Burgase a vraciam vo Varne.
|
Ľubo5
|
Dobrý deň priatelia. Dajte prosím niekto typ, na nejaké šikovné ubytko v Obzore... ďakujem Gabi Gabriel - pekný penzión je penzión Lotos http://www.penzionbulharsko.cz/ My sme si v Obzore vybrali už druhý rok Guest House SG-BROTHERS. Je to velmi blízko od mora.
|
Anonymní
|
Dobrý den. Kolik je prosím mýtných bran cestou přes celé Srbsko a je to stejné i cestou zpět? Jaká je prosím cena? Děkuji za odpověď.
|
Anonymní
|
Myslím úsek Horgos - Dimitrovgrad. Děkuji.
|
Majo12
|
Na dvoch listok beres a na dvoch platis
|
Majo12
|
Minuly rok som isiel v januari z Banska a tusim 6,50 a 5 euro
|
Anonymní
|
|
riko
|
vloni v červenci cestou zpět cena 1.310 a 640 RSD
|
robert kral
|
Subotnice - Dimitovgrad 1950 RSD = 16,50 €
#
15. 6. 23 13:40
upravil: robert kral
|
RomanS
|
|
Majo12
|
Uz tyzden nad tym uvazujem....
|
Anonymní
|
Nemáte někdo návod jak koupit na netu Rumunskou dálniční známku, připadá mi to tam moc složité?
|
RomanS
|
Kupuji vždy na https://www.roviniete.ro a koupená je během pár minut. Nic složitého to není.
|
Georgii
|
V severozápadním Bulharsku jsou povodně. Některé silnice jsou uzavřené. Já jezdím přes Vidin,ale letos jsem to raději vzal přes Srby.Vyjel jsem 15.6 v 5 ráno z Tábora. Horgoš 14min.tři auta Kalotina 20min.zato Bělehrad 80min.Kalotina je v rekonstrukci v sezóně to bude hrůza.
|
robert kral
|
Jel si přes Bělehrad ,nebo obchvatem.
|
Georgii
|
Navigace mě vedla přes město
|
robert kral
|
Právě přes město jsem neměl nikdy problém 26.6 pojedu městem a doufám že mě nezklame.
|
Dan
|
Georgii: Je tedy provoz na Kalotině nějak omezený? Plánují tudy cestu 10.7. Jak je to dál za Kalotinou? Jede se jenom po nové silnici?
|
Georgii
|
Omezený provoz není ale jezdí tam bagry staví se nová budova za celnicí se sjede dolů podjede se nová silnice a pak se na ní najede ale možná to brzo dodelaj a najede se rovnou.Jede se po nové silnici ale často je provoz sveden na jednu stranu.
|
Dan
|
Díky za info a přeji pěknou dovolenou
|
Xmas
|
Plánuji jet v sobotu 24.6. brzo ráno trasu: Brno, Bratislava, Nadlac, Arad, Sibiu (tam prespat), Pitesti, Ruse, Sumen, Burgas, Primorsko. Máte někdo aktuální doporučení k teto trase, popripade zda jsou tam nejaka omezení?
|
Anonymní
|
Xmas nemam ziadne doporuceni ale napis potom ako to slo:-) Prajem dobru a stastnu cestu. Ja idem 13. 7. do Primorska, Tak uvazujem kade. Mozno pojdeme aj tak ako ty. Mario BA
|
Majo12
|
13.7.idem aj ja,ale tiez este neviem kade pojdem. Cesty poznam a tak sa budem rozhodovat naposlednu chvilu,lebo su vselijake prace na ceste a tiez aj colnice popozeram ako na tom su. Majo z BA.
|
Xgeorgo
|
Dobrý večer pánové, tento rok moje milované Bulharsko v létě vynecháváme, protože nás čeká velký okruh Polskem a Pobaltím, ale na podzim bychom chtěli s manželkou dát po sezóně Melnik, Dospat atd prostě jižní část Rodop. Všem vám přeji rychlou a bezproblémovou cestu bez kolon a dalších nepříjemností.
|
Majo12
|
VitoPO.... Ty kedy ideš a kam tento rok?
|
VitoPO
|
Majo 12: no ak sa nič nepotento, tak od 31.7. som vo Varne :)
|
robert kral
|
Díval jsem se na web kameru Kalotinka a vypadá to že turbanisti vyrazili do Turecka o týden dříve , fronty tak na tři hodiny. V pondělí vyjíždím do Primorska a pokud budou fronty , tak to vezmu přes Ruse.
|
Majo12
|
Ja mam zatial v hlave cestu cez Drobedu,Craiovu,Alexandriu a Ruse,ale uz 3 tyzdne je za Craiovou asi 40km usek rozkopany a stsle tam pracuju a na mapach cervena ciara. Tak uvidim ci to do 14.7.stihnu urobit.
|
VitoPO
|
Majo 12: ak sa nemýlim, tak tam stavajú rýchlostnú cestu. To nebude tak rýchlo hotové. Mrkni na 130km.ro, mali by tam byť dáta v akom je to stave, kedy to má byť hotové, prípadne video z dronu ako to vyzerá.
|
Majo12
|
Ok dik. Tak to si ma nepotesil. To bude asi na dlhsie.
|
Golem
|
Robert Kral: Vyrazili, v D zacaly prazdniny v Severnim Poryni - Vestfalsku 22.6., dalsim zacinaji az 6.7.
|
Dan
|
Golem: Tak to nepotěšilo. Chtěl jsem původně vyrazit do Řecka 10.7 a jet přes Srbsko a BG (přes Makedonii nechci), ale když vidím, jak to teď vypadá na přechodech a jestli mají v Německu další prázdniny 6.7, tak asi pojedu pře Rumunsko dolu na Vidin.
|
Golem
|
Dan: Tady je odkaz na terminy prazdnin: https://www.exportdosrn.cz/info/uzitecne-odkazy/letni-prazdniny-v-nemecku-v-roce-2023 /Ja do Recka jezdil take, pres BG, na noc v Bansku, ale jezdili jsme v zari, to bylo vsude volno:-). Makedonie bych se tolik nebal, navic ji profrcite za chvilku. Mezi Vidinem a Sofii jsou take nejake uzavirky, budovani dalnice, tezko odhadovat casovou usporu.
|